Varför?

Varför? De skulle ju bara byta levern, detta kan inte vara meningen. Jag vill inte tro att det ska ta slut, vill inte, vill inte är det ingen som fattar det?  Fattar ni inte det? Blir så trött. Tänker inte gå med på detta. Hon ska komma hem till sin nystädade, nyfixade lägenhet som Veronica har kämpat så med. Hon ska komma hem och vara mamma till sina barn, dotter till sin mamma, syster till sin syster och moster till sin systerson och hans små fossingar som hon älskar. Hon ska inte försvinna hon kan bara inte försvinna, det fungerar inte så.

Imorse hittades Helen, min älskade syster, livlös i sin säng på avdelningen. De fick igång hennes hjärta med hjärt och lungräddning. Man vet inte varför hjärtat stannade, inte hur länge det stannat. Hon ligger nu i respirator igen, de vet inte hur länge till hon lever eller om hon har fått hjärnskador. De säger bara till en orolig lillasyster att hon är mycket sjuk och i mycket dåligt skick.

Jag håller på att gå itu, måste vara ett stöd till barnen, de håller på att gå itu, förlora sin mamma. Sin älskade mamma.

Utanför vår klick, vår familj, går livet på som förut. Solen skiner, statusar updateras på facebook och vi går itu.

Kommentarer
Postat av: Annika

Kära du, vad jobbigt. Anående att allt annat rullar på runt omkring så vet jag precis vad du menar. Man vill bara skrika- Fattar ni inte vad som händer???!!! Usch vad tungt. Tänker på dig. Kram.

2009-04-13 @ 13:09:46
Postat av: Diana

Men lilla gumman, mitt hjärta gråter! Förstår den oro och smärta ni känner.. =( Finner inga ord. Älskar dig!

2009-04-13 @ 20:18:23
URL: http://fantasio.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nej vad jobbigt =( Det var inte åt detta hållet det skulle gå! Hoppas hoppas det vänder snart. Kramar från oss.

2009-04-13 @ 22:15:20
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Madde

Älskade hjärta! Tänker på er hela tiden!

2009-04-14 @ 16:26:57
Postat av: cilla_Falsterbo

Men gumman..... =( finner inga direkta ord för vad du och din familj går igenom just nu. Sänder dig massor av styrkekramar och mina tankar!!! kram

2009-04-14 @ 20:25:41
URL: http://cillafalsterbo:blogg.se
Postat av: Sanna

Kramar om

2009-04-15 @ 13:53:32
Postat av: Dorpan

Jag måste ta ett steg tillbaka och se på mitt liv, ett steg tillbaka till, förundras.

Lägga en tanke till dig.

GÅ fram två steg till min vardag och skämmas.

Jag ska inte klaga.

Utan jag ska beklaga,

beklaga din sorg och dela den med dig så att den tynger lite mindre på dina axlar.

Gör vi alla så kan vi klara en dag till,

för morgondagen finns där för oss alla,

ja alla.

Även dem ovan molnen.

Jag beklagar, din sorg delas.

2009-04-20 @ 23:03:31
URL: http://dorpans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0